اصول خانه داری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اصول خانه داری
نوشته شده در شنبه 23 مهر 1390
بازدید : 1346
نویسنده : منو تو
محتويات سبد پاكيزگي

 

 از همين حالا دست به كار شويد و وسايل زير را تهيه كنيد:

 

  • يك سبد يا جعبه پلاستيكي   
  • برس مخصوص شست‌و‌شو
  • دستكش لاستيكي
  • دستمال كاغذي حوله‌اي
  • ابزار گردگيري
  • سركه
  • اسپري شيشه پاك‌كن
  • پوليش مخصوص اثاثيه

اين‌ها لوازمي هستند كه اغلب براي تميز كردن مورداستفاده قرار مي‌گيرند، پس تمام آنها را در جعبه يا سبد پلاستيكي قرار دهيد.

 


 

نظافت و تميزكردن خانه بخشي از برنامه هفتگي يا گاهي روزانه بيشتر ماست؛ با اين حال كساني كه به يك خانه جديد نقل مكان مي‌كنند، معمولا بيشتر از ديگران در نظافت و تميز نگه داشتن آن وسواس به خرج مي‌دهند زيرا دوست دارند هميشه خانه جديدشان مثل روز اول، نو و تميز به‌نظر برسد. برخي از موسسات خدماتي راهكارهايي ارائه مي‌دهند تا با كمك آن‌ها، همه بتوانند منازل‌شان را همواره تميز نگه دارند.

 




 
آب را با آب نشوييد

 

لكه‌هاي آب، در اثر رسوب مواد معدني موجود در آب پديد مي‌آيد. اين لكه‌ها در سينك و وان حمام به چشم مي‌خورند. رسوب آب، به‌شدت قليايي است بنابراين به سادگي مي‌توان آن را با شوينده‌هايي كه پايه اسيدي دارند، از بين برد. بيشتر مواد شوينده‌ معمولي حاوي 4 تا 6 درصد اسيد هستند اما محصولات مخصوص برطرف‌كردن لكه‌ها، ممكن است تا 12 درصد هم اسيد داشته باشند. براي تميز‌كردن اين لكه‌ها، ابتدا شوينده‌هاي اسيدي را روي آنها ريخته و بگذاريد به‌مدت 2 تا 3 دقيقه بماند تا اسيد موجود در آن، رسوبات را حل كند. سپس با برس شست‌وشو، باقي مانده لكه‌ها را پاك كرده و با آب فراوان كاملا آب‌كشي كنيد. درصورتي‌كه مواد اسيدي به‌طور كامل با آب شسته نشوند، به سينك يا وان حمام آسيب مي‌رسانند و آنها را خراب مي‌كنند.

 




 
به جنگ دشمنان سلامتي‌تان برويد

 

معمولا پاكيزه نگه داشتن حمام و دستشويي، سخت‌تر از جاهاي ديگر است. اين قسمت از خانه مي‌تواند به‌راحتي محل تجمع كپك‌ها شود. به‌دليل هواي مرطوب حمام كه در اثر دوش گرفتن با آب گرم به‌وجود مي‌آيد، قارچ‌ها و كپك‌ها به آساني در اين محل رشد مي‌كنند. قارچ‌ها مي‌توانند روي ديوار، سقف، پرده و ساير سطوح حمام رشد كنند. كارشناسان توصيه مي‌كنند براي تميز‌كردن دوش و وان حمام از مواد سفيد‌كننده يا سركه استفاده كنيد. شست‌وشوي مرتب وان و حمام باعث مي‌شود آلودگي‌ها، چربي بدن، رسوبات صابون و ساير موادي كه غذاي خوبي براي قارچ‌ها هستند، از بين بروند. مواد سفيد‌كننده و سركه همچنين در از بين‌بردن هاگ‌ كپك‌ها بسيار موثرند و از رشد و تجمع آنها جلوگيري مي‌كنند.

 

با رعايت برخي نكات مهم اما ساده مي‌توانيد از به‌وجود آمدن كپك در حمام و ساير قسمت‌هاي خانه جلوگيري كنيد. مثلا هنگامي‌كه دوش مي‌گيريد، هواكش حمام را روشن كنيد تا هواي تازه جريان داشته باشد. اين كار موجب مي‌شود هاگ‌ كپك‌‌ها نتواند روي سطوح مختلف بنشيند. باز گذاشتن در حمام نيز همين كار را انجام مي‌دهد. در ضمن چراغ را هم روشن بگذاريد زيرا كپك‌ها فقط در محيط‌هاي كم‌نور يا تاريك رشد مي‌كنند.



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , بانوی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: تمیزی , تمیز کردن خانه , اصول خانه داری , خانه تمیز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: